Verkkokauppa on tullut yhdeksi nykyaikaisen liike-elämän dynaamisimmista ja nopeimmin kasvavista aloista. Statistan raportin mukaan globaali verkkokaupan myynti kasvoi 20 prosentilla vuonna 2023 ja sen odotetaan jatkavan samaa kasvua tulevina vuosina.
Yksi verkkokaupan menestyksen ratkaisevista tekijöistä on logistiikan rooli tehokkaan ja sujuvan tavaroiden käsittelyn mahdollistajana toimittajalta asiakkaalle. Tässä artikkelissa tutkimme, kuinka logistiikan vaikutus verkkokauppaan on ratkaiseva kilpailukyvyn ylläpitämiseksi ja asiakastyytyväisyyden maksimoimiseksi.
Källa:
– Statista. ”Global e-handelsförsäljning från 2014 till 2023 (i miljarder amerikanska dollar).” Statista, Statista Inc., 2023, www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/.
– McKinsey & Company. ”Omnikanalsköpare: En multilandsundersökning om kundpreferenser och köpvanor.” McKinsey & Company, 2023, www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/global-surveys-of-consumer-sentiment-during-the-coronavirus-crisis.
– Aberdeen Group. ”The State of the Inventory Management Function 2022.” Aberdeen Group, 2022, www.aberdeen.com.
– Deloitte. ”Flexibility and Scalability: Navigating the E-commerce Supply Chain Landscape.” Deloitte, Deloitte Touche Tohmatsu Limited, 2023, www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/retail-distribution/future-of-commerce-flexibility-scalability.html.
– PwC. ”Last mile delivery: What shoppers want and how to save retail.” PwC, PricewaterhouseCoopers LLP, 2023, www.pwc.com/gx/en/industries/retail-consumer/last-mile-delivery-shoppers-want-save-retail.html.